Nieuws

Webshop

Handige links
Inloggen

Agenda
17-4 
Jongste Jeugd oefene
17-4 
Oefenwedstrijd JB1 -
24-4 
Jongste Jeugd oefene
14-5 
Back to Hockeyclinic
23-5 
Vriendentoernooi 202
11-12 
Kerstloterij / borre
Hele agenda
Afgelaste Wedstrijden
Totaal: 0 thuiswedstrijd(en) en 0 uitwedstrijd(en) afgelast
Nieuwsoverzicht
TECH. COMM.

12-4-2021
Teamindeling 2021-2020 Jongste Jeugd, Jeugd & senioren jong
 

Beste (ouders van) leden,

Wat is het fijn dat we samen de afgelopen periode met enthousiaste ouders/vrijwilligers alternatieve programma’s hebben kunnen organiseren, zoals oefenwedstrijden, the 8 Nations cup & clinics. Dit i.p.v. de KNHB-wedstrijden tegen andere clubs. Hierdoor hebben alle leden, naast de trainingen die wel doorgingen, in de weekenden toch op het veld kunnen staan. Dank aan alle betrokkenen!
We kijken er dan ook naar uit om in september weer naar een ‘normale’ samenleving te kunnen, zonder de huidige beperkingen.

Het enthousiasme van de spelers en betrokken ouders geeft energie. We zijn alweer volop bezig met de afronding van het huidige seizoen en de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen. Hierover informeren wij jullie graag:

Komende periode: afronding huidige & opstart nieuwe seizoen

Nieuw teamindelingsbeleid

Het is een ander seizoen geweest dan andere jaren. Naast bovengenoemde oefenwedstrijden & clinics, hebben we ook in goed overleg met de coaches en trainers dit jaar goede stappen kunnen zetten naar een nieuw teamindelingsbeleid (zie bijlage).

Een aanpassing voor het volgend seizoen is dat in de D- en C-jeugd de breedteteams opgelijke sterkte worden ingedeeld. We volgen hierin het advies van de KNHB. Lees hier de veelgestelde vragen t.a.v het teamindelingsbeleid voor de jeugd.

Teamindeling
De teamindeling voor seizoen ‘21-’22 komt o.a. tot stand op basis van:
- het teamindelingsbeleid
- evaluatie van de spelers die door coaches en trainers worden ingevuld (niet bij teams F en E6)
- vragenlijst die aan de spelers is voorgelegd de afgelopen periode (niet bij teams F en E6)
- gesprekken die door de lijncoördinatoren met de coaches zijn of nog worden gevoerd (niet bij teams F en E6)
-
observaties wedstrijden met de nieuwe lijn die vanaf eind april zijn ingepland en/of onderlinge wedstrijden

De planning:

Tot 20 mei

Verzamelen evaluatie informatie door lijncoördinator

20 mei t/m 31 mei

Bijeenkomst teamindelingscommissie

2 juni

Communicatie en overleg met coaches en trainers

4 juni

Finale teamindelingscommissie bijeenkomst

7 juni

Communicatie definitieve teamindeling aan ouders en spelers

Half juni

Datum nog onbekend, opgave aan KNHB van de teams van volgend jaar

Juni

Indelen trainers en coaches

Juni

Bijwerken LISA



Tot slot
Heeft u zelf nog belangrijke informatie die van belang kan zijn bij het maken van de indeling van volgend jaar, geef dit aan ons door via de lijncoördinator van de betreffende lijn*. We nemen emotionele en sociale aspecten die het spelplezier van uw kind kan vergroten, waar mogelijk, graag mee. Ook voor overige opmerkingen, aanvullingen of verbeterpunten kunt u zich wenden tot de lijncoördinator.

We kijken ernaar uit er volgend jaar samen weer een mooi speelseizoen van te maken en treffen elkaar hopelijk weer op de hockeyvelden zodra dit is toegestaan.

Namens de TC,

Valentijn Peters (Jongste Jeugd)
Jochem Legemaat (Jeugd en Senioren)

*Lijncoördinatoren:

Sophie Pouw/Gijs Gijsbertsen

Lijncoördinatoren Dames senioren

[email protected]

Jolien Netjes

Lijncoördinator Jongens A/B

[email protected]

Merel van Es

Lijncoördinator Jongens C/D

[email protected]

Edwin Douwes

Lijncoördinator Meisjes A

[email protected]

Mark van den Bergh

Lijncoördinator Meisjes B

[email protected]

Leanne Sasker

Lijncoördinator Meisjes C

[email protected]

Bas Bonte

Lijncoördinator Meisjes D

[email protected]

Janet Visser

Lijncoördinator meisjes JJ

[email protected]

Valentijn Peters

Lijncoördinator jongens JJ

[email protected]

 



12-4-2021
Veelgestelde vragen teamindeling jeugd
 

Veelgestelde vragen teamindeling jeugd

 

1) Wat is een breedteteam?

Als je niet in een selectieteam (D1, C1, B1 of A1) bent ingedeeld kom je in een breedteteam. In de Jongste Jeugd wordt niet geselecteerd en worden alle teams als breedteteams ingedeeld

 

2) Wat is het verschil tussen een selectieteam en een breedteteam?

Training: Een selectieteam traint 2x per week, hier gelden nog strengere regels wat betreft trainen, aanwezigheid, motivatie, houding etc. dan bij de breedteteams. Vanwege de hogere eisen aan de spelers zal in de praktijk de trainer van een selectieteam vaak de meeste kennis en ervaring hebben.

Een breedteteam krijgt (anders dan bij andere clubs) bij Dorsteti ook 2x per week een door de club georganiseerde training. Daarnaast is het onze ambitie om 1 keer per periode combi- en thema-trainingen voor de hele lijn te organiseren.

 

De selectieteams zijn in principe kleiner dan de breedteteams, hierdoor kunnen spelers aan de selectieteams worden uitgeleend door breedteteams bij blessures en dergelijken.


Coaching: bij selectieteams proberen we een ervaren ouder met hockey kennis of trainer de coach-rol te laten vervullen, bij breedteteams doen we een beroep op ouders. Als club zetten we ons in voor de kwaliteit van coaching en bieden vanaf komend seizoen naast de coach avond(en), ondersteuning aan alle betreffende coachende ouders in de vorm van een Coach-de-Coach traject.

 

3) Worden de breedteteams op sterkte ingedeeld? Kortom, is de C2 sterker dan de C3 of de 8E1 sterker dan de 8E2?

Ja en nee. Het hangt af van de leeftijdscategorie* en de omvang van de lijn. De hockeyontwikkeling van het kind en bovenal plezier in het hockeyspel staan voorop. De basis van ons beleid is de samenstelling van gelijke en uitgebalanceerde teams.

 

Bij 3-tallen (F-teams): een scholenmix en vriendjes/vriendinnetjes vormen hier het uitgangspunt. Er wordt niet ingedeeld of geselecteerd op wat dan ook. Het is een gezellige mix van fanatieke hockeyers en kinderen die (op dit punt in hun leven) een voorbij fladderende vlinder interessanter vinden dan het scoreverloop en de uitslag.

 

Bij 6-tallen (E6) en 8-tallen (E8): vormen spelbeleving en gelijke verdeling in speelsterkte het uitgangspunt. Daarnaast kijken we ook naar een optimale (en minimale) teamgrootte per lijn en houden we rekening met de doorstroom richting de jeugd (vanaf de D) over de jaren heen. Omdat alle hockeyers graag met hun vriendjes/vriendinnetjes in hetzelfde team spelen, proberen we ook daar rekening mee te houden.

             

Bij de D en C-jeugd: hier wordt geselecteerd volgens de (nieuwe) richtlijnen van de KNHB. Dat betekent dat we een D1/C1 samenstellen op basis van sterkte. Daarachter formeren we gelijkwaardige teams. Behalve bij de D1/C1, zijn de cijfers achter de D (net als bij de 8E) dus misleidend: de D2/C2 is in dit voorbeeld net zo sterk als de D3/C3.

 

Het liefst zouden we die teams omschrijven met kleuren (D-geel, D-wit etc.) om alle discussie de kop in te drukken, maar dat kunnen de systemen niet aan. Op de site gebruiken we de benaming D2a en D2b of C2a en C2b.

 

Bij de B en A-jeugd: Hier wordt geselecteerd. Er is een selectieteam met daarachter breedteteams. Aard, opbouw en omvang van de teams kan per lijn verschillen. Het kan ook zo zijn dat de teams worden ingedeeld op basis van 1ste en 2de jaars. Dit kan per jaar verschillen.

 

4) Waarom gelijkwaardige breedteteams in de D- en C-lijn?

Hiermee volgen we de nieuwe richtlijnen van de KNHB. De bond is er van overtuigd (en daarin volgen we hen) dat spelers zich aan elkaar kunnen optrekken. Ook hier echter geldt dat motivatie/inzet een belangrijke rol speelt. De gelijkwaardigheid zit ‘m dan ook meestal niet in sterkte of inzicht, maar vooral in motivatie en inzet.

 

5) We zijn een familieclub. Waarom zijn er überhaupt selectieteams?

We zien onszelf graag als familieclub waar gezelligheid een belangrijke rol speelt. Tegelijkertijd: we zijn een sportvereniging. We hebben gezelligheidshockeyers maar óók hockeyers die zo goed, hoog en competitief mogelijk willen spelen. En winnen. Die spelers verzamelen we, mits ze het aankunnen, in selectieteams.

 

6) Wat nu als ik in een breedteteam zit en de andere kinderen in m’n team zijn een stuk minder gemotiveerd dan ik?

We snappen héél goed dat dat vervelend is. Niet alleen voor jou, maar ook voor ons. We zouden namelijk het liefst elk kind in een team zetten waarin hij/zij zich 100% kiplekker voelt. Maar hoe graag we dat ook willen en hoe hard we ook ons best doen: we kunnen dat op individueel niveau helaas niet altijd realiseren. Hockey is een teamsport en dat betekent dat je te maken hebt met andere kinderen, die anders in elkaar zitten en hun sport anders beleven.

 

7) Hoe worden de breedteteams samengesteld?

Die worden samengesteld door de lijncoördinator van de betreffende lijn in nauwe samenwerking met en op basis van door het seizoen heen verzamelde informatie van de betrokken coaches, trainers en het voor de lijn verantwoordelijke TC-lid. De indeling wordt deels gemaakt op kwaliteit, deels op basis van motivatie en deels op basis van wensen (vrienden/vriendinnen) - afhankelijk van de aard en omvang van de lijn.

 

8) Hoe worden de selectieteams samengesteld?

Bij de samenstelling van selectieteams spelen andere factoren een belangrijke rol: talent, positie, houding, motivatie etc. Deze informatie wordt door het hele jaar heen verzameld door de trainers, coaches en lijncoördinator, tijdens wedstrijden, trainingen, clinics en onderlinge wedstrijden.

 

9) Kan ik bij een vriend/vriendin worden ingedeeld?

Als het even kan wel. We vragen de kinderen of ze willen aangeven bij wie ze graag in het team willen. Je kan dit ook zelf bij je coach aangeven. Als het kan word je bij je vriend/vriendin ingedeeld. 

 

10) Is dit anders dan voorgaande jaren.

Voor een deel. De TC streeft er naar de hele procedure zodanig te stroomlijnen dat we gedurende het hele seizoen meer en vaker input krijgen (betrouwbaar, objectief en onafhankelijk) over het functioneren van teams, individuele spelers en coaches. Dat moet het indelen van de teams makkelijker en vlotter maken. We werken hard aan de infrastructuur die we nodig hebben om dat goed en betrouwbaar te doen.

 

11) Ik ben niet blij met m’n nieuwe team. Wat nu?

Mail je lijncoördinator. Dan gaan we kijken of we daar wat aan kunnen doen. Eerlijk = eerlijk: we beloven niet dat we wat kunnen veranderen. Die kans is zelfs betrekkelijk klein. Hou rekening met wat we hierboven allemaal op een rijtje hebben gezet. We kunnen het niet iedereen naar de zin maken, hoe graag we het ook zouden willen. Het indelen van meer dan 400 jongens en meisjes is een complexe puzzel die we met grote zorg en de beste bedoelingen hebben opgelost.

 

12) En wat nu als ik het niet eens ben met dit beleid?

Laat het weten. We luisteren (en reageren) altijd, ervan uitgaande dat je je punt op een normale manier onder woorden brengt. We doen allemaal ons best het iedereen naar de zin te maken. Onbezoldigd en in onze vrije tijd.

 

 

*Leeftijdscategorie:

 

De KNHB hanteert richtlijnen ten aanzien van welke kinderen met welke leeftijd in welke lijn ingedeeld dienen te worden. De leeftijd van het kind op 1 oktober vormt hierbij de grens.

 

Jongste Jeugd:

Kabouterhockey 4 tot en met 5 jaar

Hockeyklas; 6 jaar en startende F leeftijd

F (7-jarig) spelen in twee 3-tallen

E 1e jaar (8-jarig) spelen in 6-tallen

E 2e jaar (9-jarig) spelen in 8-tallen

Jeugd:

D 1e jaar (10-jarig)

D 2e jaar (11-jarig)

C 1e jaar (12-jarig)

C 2e jaar (13-jarig)

B 1e jaar (14-jarig)

B 2e jaar (15-jarig)

A 1e jaar (16-jarig)

A 2e jaar (17-jarig)

 

De KNHB hanteert een bindende regel dat spelers van een bepaalde leeftijd niet mogen uitkomen in een team uit een "lagere lijn”. Dus een speler van 12 uit de C lijn mag niet uitkomen voor een team dat speelt in de D lijn.

Jongere spelers mogen wel ingedeeld worden in een hogere lijn.

 

11-4-2021
Senioren training week 15
 

Beste seniorenleden van Dorsteti,

 

Senioren 27+ trainingen blijven doorgaan deze week.

 

Deze trainingen bestaan uit een circuittraining in kleine groepen onder leiding van een trainer. De training richt zich op het weer herstellen van de kracht, conditie en hockey technische oefeningen.

 

Deze week zijn de trainingen gepland op:

 

Woensdag 14 april van 9.00-10.00 uur, inschrijven kan tot dinsdag 13 april 19.00 uur

 

Zondag 18 april van 10.00-11.00 uur, inschrijven kan tot en met vrijdagavond 16 april.

 

Inschrijven?

 

Schrijf je alleen in als je echt van plan bent te komen: shorturl.at/giFQ6

 

Houd je aan de actuele Coronamaatregelen van het RIVM en NOC*NSF.

 

Je bent officieel aangemeld als je een bevestiging per mail krijgt. 

 

We hopen zoveel mogelijk hockeyers weer te verwelkomen op de club! 

Tot dan!

 
BESTUUR

11-4-2021
Kees Batelaan met pensioen
 
Sinds deze maand is Kees Batelaan met pensioen. Velen kennen 'Sir' Kees als gastheer van de bar. Vanwege de beperkingen wordt het officiële afscheid naar een later moment verplaatst. Toch willen we Kees vanaf deze plaats alvast bedanken voor zijn inzet voor de vereniging.

Kees was de eerste medewerker in loondienst van Dorsteti. Vanaf nu gaat hij het rustiger aan doen, maar blijft na de Corona crisis als vrijwilliger actief tappen.

Met het pensioen van Kees worden de openingstijden van de bar en de 'personele' invulling van de bar herzien. De bar commissie onderzoekt momenteel de opties.

Het Bestuur
 
ACTIVITEITEN

9-4-2021
Back to Hockeyclinic
 

Verbeter jouw skills op Vrijdag (14 mei) met De Ridder Hockey

 

Na het succes van de Back To Hockey Clinics afgelopen januari op de club, slaan De Ridder Hockey & Dorsteti opnieuw de handen ineen!

 

2 Back To Hockey clinics

Op vrijdag 14 mei organiseert De Ridder Hockey weer twee vette "Back To Hockey Clinics" bij ons op de club!

Tijdens deze editie zullen "eliminatie skills & scoren centraal staan!

Aan de hand van een gevarieerd en uitdagend programma, wordt het maximale uit ieder kind gehaald.

Met behulp van vernieuwende trainingstools en onder begeleiding van toptrainers uit de Nederlandse hoofd- en overgangsklasse & (jeugd) Internationals wordt dit wederom een gave ervaring!

 

Tijden & Doelgroepen op 14 mei

10.00 - 12.15 F , E6 & E8 Jeugd

13.30 - 15.45 D-C & B-A Jeugd

*Apart programma voor keepers! 

 

Dorsteti Clubkorting

De kosten voor deze clinic zijn na activering van de kortingscode € 22,50. (normaal €27,50 maar door ons samenwerkingsverband bied De Ridder Hockey €5,00 korting aan voor leden van de club)

Deze korting is te gebruiken bij het aanmelden via de website

Clubkortingscode: dorsteticlubkorting2021!

 

Boek zonder zorgen

Uiteraard zijn alle clinics van De Ridder Hockey Corona-proof, maar wanneer de kampen onverhoopt toch niet doorgaan, biedt De Ridder Hockey de mogelijkheid de clinic op een later moment in te halen. Heb je toch liever je geld terug, dan is dit uiteraard ook geen probleem!

lees hier meer over

 
BESTUUR

6-4-2021
Opzeggen lidmaatschap jeugdleden en senioren
 

Als je je lidmaatschap voor het seizoen 2021/2022 wilt opzeggen, dan gelden hiervoor de volgende afspraken:


Jeugdleden: geef je opzegging uiterlijk 30 april 2021 door aan de ledenadministratie. Stuur een e-mail naar [email protected]. Je opzegging wordt per e-mail bevestigd en is daarmee definitief.


Senioren: geef je opzegging uiterlijk 31 mei 2021 door aan de ledenadministratie. Stuur daartoe een e-mail naar [email protected]. Je opzegging wordt per e-mail bevestigd en is daarmee definitief.


Opzeggen ná 30 april (jeugdleden) of ná 31 mei (senioren) 

Bij afmeldingen die ná de betreffende opzegdata worden ontvangen, wordt conform het huishoudelijk reglement de contributie voor het gehele seizoen doorberekend en geïncasseerd.

 

14-3-2021
Voortgang vervanging Raboveld (veld 2)
 
Zoals in de afgelopen algemene ledenvergadering al aangekondigd zijn wij bezig met de plannen voor een nieuw waterveld. Het oude Raboveld (veld 2) gaat niet langer mee in verband met algengroei. Hierdoor is de kunstgrasmat een soort gladde 'plaat' geworden die met name bij nat weer gevaarlijk glad kan worden. Het adagium 'blij dat ik glij' is wat ons betreft dus niet van toepassing. Het alternatief zou zijn intensieve algenbestrijding, waarop de mat weer enigszins bespeelbaar zou kunnen worden. 

We hebben daar niet voor gekozen, omdat de ondergrond en met name de drainage van dit veld ook te wensen overlaat. Bovendien zijn de algen nooit lang weg, hooguit één seizoen, en is het veld waarop kan worden gespeeld ten hoogste enigszins acceptabel te maken. We hebben dus gekozen voor een waterveld, de mooiste kwaliteit veld, met ET-Decke. Dat laatste is een onderlaag die weliswaar duurder is dan het alternatief (foam) maar veel stabieler is en heel lang meegaat. Er zijn offertes opgevraagd bij Antea Group, CSC en Topgrass. 

Afgelopen zaterdag zijn Krijn Korfage en Maarten Freriks  op bezoek geweest bij HOD in Valkenswaard waar een vergelijkbare mat van Topgrass al ligt. Dit is een prachtig stabiel veld, waarop snel spel in 3D mogelijk is. Een heel groot verschil met het huidige Raboveld! 
De komende week worden bezoeken gepland aan clubs met vergelijkbare velden aangelegd door Antea en door CSC. Daarna kunnen we een keus gaan maken. Het ziet ernaar uit dat wij na deze zomer de beschikking hebben over een kunstgrasveld dat de techniek van alle teams die erop spelen beter gaat maken. 

Een ander punt is dat wij graag een miniveld willen aanleggen naast het huidige Raboveld. Dat betekent meer trainingsruimte, en een veld waarop de F-jes en E-tjes wedstrijden kunnen afwerken zodat er meer ruimte in het zaterdagschema komt, en waarop teams zich kunnen inspelen. Het ligt voor de hand om dit veld nu aan te leggen. We moeten de lavalaag van het oude veld namelijk afvoeren, en de verwerking hiervan is enorm duur. We proberen deze lavalaag te hergebruiken onder het miniveld, zodat deze afvoerkosten vermeden worden en een deel van dit nieuwe veld al betaald is. 

Wij zoeken nog sponsoren voor het nieuwe miniveld! Onbevestigde geruchten willen dat de sponsoring geschiedt per anderhalve meter, dat sponsoren meedoen aan de uitverkiezing van 'Mini van de Maand', en dat de winnaar de middenstip krijgt van het oude veld (inclusief een overmaat aan algen). Rob Gaasbeek informeert jullie binnenkort hoe dit werkelijk gaat verlopen.

Namens het bestuur,
Maarten Freriks
 

14-3-2021
Van de voorzitter: Theo Eigenberg
 
Een jaar geleden was de wintersport net voorbij en werd voor het eerst de competitie stilgelegd in verband met het sterk oprukkende Coronavirus. Wie mij toen had voorspeld dat het meer dan een jaar zou duren, had ik waarschijnlijk met ongeloof aangestaard. Toch is het nu een feit en we zijn er nog niet vanaf. Gelukkig lijkt er einde aan te komen. Ik hoop dat het vaccinatieprogramma voorspoedig verloopt en dat we vanaf september weer naar een normale samenleving kunnen, zonder de huidige beperkingen.

Nu al droom ik van een paar grootse evenementen waaraan jullie allemaal aan mee kunnen doen. Feest maken, live muziek op het terras en lekker dansen, gewoon even helemaal los. Wat mij betreft komen de opa's en oma's ook. Wel is het de realist in mij die zich afvraagt wie dat allemaal oppakt. Daarom zoek ik leden die mee willen helpen om die evenementen te organiseren. Doe je mee?

Over vrijwilligers gesproken. We hebben een nieuw bestuurslid communicatie en evenementen gevonden: Ellen Krijnen. Ze werkt zich de komende periode in. Ook hebben we een opvolger in de persoon van Richard Post gevonden voor Simona Tiems van de tuchtcommissie. 

Waar ik erg blij om ben, is dat de hockey ondanks alle beperkingen nog steeds door gaat. Om maar wat voorbeelden te noemen: 
  • De gedrevenheid waarmee de jeugd nog steeds aan de Nations Cup deelneemt is echt leuk om te zien. 
  • De vriendjes en vriendinnetjesdag voor de jongste jeugd met maar liefst 54 vriendjes en vriendinnetjes. Hoe mooi is dat!
  • En sinds kort de aangepaste 27+ training voor senioren: Een mix van balvaardigheid en licht conditiewerk. Daar doe ik aan mee en is lekker om te doen. 
Hockey leeft! En dat is van zeer groot belang voor onze vereniging. Het enthousiasme van de organisatoren/begeleiders/trainers werkt aanstekelijk en dat is een heel groot goed. Dat moeten we blijven koesteren. 

Waar momenteel veel van mijn tijd in zit is de vervanging van het Rabo veld (veld 2) en een miniveld. De samenwerking met SWS verloopt namelijk niet altijd zoals we willen en het kost veel afstemming om te voorkomen dat het ontspoort. Leuk is anders, toch heb ik vertrouwen in een goede afloop. Daarnaast vraagt de renovatie van het clubhuis de aandacht. Hier wordt goed werk verricht, ook door vrijwilligers, en verloopt de afstemming met SWS beter, maar ook hier blijft overleg noodzakelijk. Fijn is dat ik veel positieve reacties hoor over de herinrichting van de kantine. 

Met bovenstaande in ogenschouw, durf ik gerust te stellen dat we momenteel met volle kracht werken aan de thema's die we in ons strategisch plan opgenomen hebben. Samen werken we aan een geweldige vereniging. Dat is wat we willen en we zijn op de goede weg. Doe jij al mee?

Theo Eigenberg,
Voorzitter HV Dorsteti














 

14-3-2021
Gezocht: Bestuurslid Vrijwilligers
 
Omdat we zien dat het vinden van vrijwilligers steeds uitdagender wordt, heeft het bestuur besloten tot een nieuw te vormen portefeuille vrijwilligers. We zijn op zoek naar een ouder/lid die het leuk vindt om vrijwilligers te vinden, te binden en te boeien en die Dorsteti wil helpen met een ontwikkelen van een cultuur die past bij onze ambitie: Een veilige, sportieve en plezierige ontmoetingsplaats.

Wat ga je doen? 
Dankzij jouw inbreng wordt het vrijwilligersbeleid en de cultuur bij HV Dorsteti op de kaart gezet. Het strategisch plan vormt daarbij je leidraad. 

Je draagt zorg voor de inventarisatie van wat leden kunnen en willen. Op basis daarvan vorm je vrijwilligerstaken die zoveel mogelijk plaats en tijdonafhankelijk uitgevoerd kunnen worden. Daarnaast zorg je voor duidelijke kernwaarden en stimuleer je dat deze gewaarborgd en uitgedragen worden. 

Hoe ga je dat doen?
Het betreft een nieuwe bestuursfunctie die je kunt invullen zoals jou dat past. Daarin sta je niet alleen; we hebben een collegiaal bestuur waarin we elkaar helpen. Wel verwachten we dat je deelneemt aan de bestuursvergaderingen die eens per maand gehouden worden. 

Interesse? stuur dan een mail naar [email protected].
 
VRIJWILLIGERS

13-3-2021
Vrijwilliger in het zonnetje: Hans Agasi
 

Zonder vrijwilligers geen HV Dorsteti! We zijn dan ook heel blij met hen. Elke maand kun je in deze rubriek kennismaken met onze helden die op en rond Dorsteti te vinden zijn. Deze keer maken we nader kennis met Hans Agasi.

Kun je wat over jezelf vertellen?

Ik ben Hans Agasi, ik ben geboren in Voorburg, in 1962. Vele jaren heb ik in Driebergen gewoond, waar vanaf 8-jarige leeftijd de liefde voor het (zwem) water gegroeid is, doordat ik ging zwemmen. Het verenigingshart is bij mij, toen ook al gaan groeien. Naast wedstrijdzwemmer was ik ook zwemtrainer bij De Zwoer. Tot op heden (coronatijd uitgezonderd) zwem ik nog elke week mijn baantjes, maar nu in Doorn.

Van mijn hobby heb ik mijn beroep gemaakt. Vanaf jongs af aan was ik actief in allerlei functies die te maken hadden met horeca, sauna & wellness, aanvankelijk in het zwembad en later in het sauna bedrijf. Op dit moment ben ik werkzaam bij SpaSereen te Tienhoven.

Na mijn werk kom ik graag thuis bij mijn gezin, wat bestaat uit mijn vrouw Carla en kinderen Jos en Anke (zij woont nu in Leeuwarden).

Hoe ben je bij Dorsteti betrokken geraakt?

Anke ging in 2008 bij Dorsteti hockeyen en daardoor kwam ik voor het eerst in aanraking met onze club. We zaten toen nog in het oude gebouw aan de overkant. Het was daar, net zoals nu, heel gezellig.

Er werd in 2009 hulp gevraagd voor het opzetten van het nieuwe clubhuis, wat gebouwd ging worden. Na een aantal brainstorm sessies, waar ik mijn kennis van o.a. de horeca kwijt kon, werd mij door de toenmalige penningmeester gevraagd om samen met Peter Zandstra, de horeca van Dorsteti te coördineren. Eerst in het oude clubhuis en daarna in het nieuwe. 

Wat doe je en/of wat heb je gedaan als vrijwilliger voor Dorsteti?

Vanaf maart 2010 ben ik voorzitter van de horecacommissie. Met hulp van diverse enthousiaste commissieleden, zoals de barhoofden, streven we naar het beste voor Dorsteti.

Vanuit de keuken en de bar maken we voor de leden de lekkerste food & drinks. Samen met andere commissies organiseren we diverse evenementen zoals het Internationaal Viking toernooi, vriendentoernooi, team BBQ’s, Hollandse Avond en het Oktoberfest.

Toen ik hoorde dat het clubhuis gerenoveerd ging worden heb ik mij ook aangemeld om mee te helpen. Immers, een goed ingerichte kantine draagt er aan bij dat mensen graag hun natje en droogje komen halen.

Hoe zie je de toekomst?

De komende maanden ben ik samen met anderen, hard bezig om het clubhuis te verbouwen en klaar te maken voor de komende 10 jaar; zeg maar Dorsteti 2.0.

Voorlopig zet ik mij nog met veel plezier en passie in voor deze mooie club.

 
BESTUUR

12-3-2021
Herinrichting clubhuis
 

De renovatie van het clubhuis is in volle gang. In dit artikel leggen we uit waarom dat nodig is en geven we alvast een sneak preview van de nieuwe inrichting.

Groot onderhoud is nodig

Het clubhuis bestaat dit jaar 10 jaar. Omdat het van hout is gebouwd, is extra onderhoud nodig om er voor te zorgen dat het gebouw nog jaren mee kan. Voor dit soort bouw is dat normaal. 

Het clubhuis is opgebouwd uit dikke houten logbouw delen. Ze geven het gebouw een stoere uitstraling. Deze balken zijn in de afgelopen 10 jaar langzaam en ongelijkmatig gekrompen. Omdat het hout niet gelijkmatig krimpt, moet het gebouw opnieuw gesteld worden zodat alle delen weer netjes in elkaar vallen. Een hele klus, want de kozijnen en andere delen moeten daarvoor worden verwijderd. De aannemer, Ecobouw projecten, is nu bezig met het langzaam stellen. Het werk lijkt daardoor stil te liggen, het stellen kost circa 6 maanden en is nauwelijks zichtbaar.

Om de kosten te drukken heeft de accommodatie commissie met de aannemer afspraken gemaakt over wat de aannemer doet en wat wij zelf. Gelukkig beschikt de commissie over ruim voldoende kennis en ervaring om dat te kunnen. En niet te vergeten de vrije tijd die er in wordt gestoken.

Tijdens de renovatie bleek dat de achterwand van de bar helaas gesloopt moest worden. Het was juist die wand die grote invloed had op de algemene sfeer van de kantine. De sloop ervan gaf aanleiding om de inrichting van de kantine/clubhuis nog eens nader te beschouwen.

Afbeelding met persoon, personAutomatisch gegenereerde beschrijving

En zo werd in de afgelopen periode nagedacht en overlegd over de herinrichting. Daarbij hebben we Dorsteti veteraan Richard Aperloo gevraagd om mee te denken. Als architect heeft hij een oog voor detail en een duidelijk visie op wat goed en functioneel is voor ons clubhuis.


Afbeelding met tekst Automatisch gegenereerde beschrijving

Voordat er over de inrichting is gesproken, zijn er uitgangspunten opgesteld. Op basis daarvan zijn inrichtingsideeën ontstaan, welke tezamen met de bijbehorende begroting aan het bestuur zijn voorgelegd. Het bestuur heeft het jeugdbestuur en een aantal leden om advies gevraagd en heeft unaniem positief besloten. Met trots willen we de nieuwe inrichting presenteren.

Nieuwe inrichting van het clubhuis

Afbeelding met tekst Automatisch gegenereerde beschrijvingHet uitgangspunt was om waar mogelijk de bestaande inrichting te behouden. De indeling van de kantine blijft ongewijzigd, zoals de bar, de lange tafels en statafels.

Nieuw zijn de te creëren windowbars. deze komt voor de ramen, links en rechts. Er komen zitplaatsen van waar je naar buiten kan kijken. De windowbar is ruim genoeg om een laptop op te zetten. Je hebt vanuit hier optimaal zicht op onze twee velden.

Tribuneblokken

Rond de openhaard komen zwarte Tribuneblokken welke modulair zijn. Dit houdt in dat ze verplaatst kunnen worden voor evenementen. De achterzijde van de blokken is open zodat je hier je hockeytas en stick kwijt kan.



Nieuwe look voor de bar

Als gevolg van de renovatie moet de wand achter de bar vervangen worden. Richard kwam met een voorstel voor een warme uitstraling van de bar met mooie materialen.

De bar krijgt een 'gouden' achterwand met betonlook accenten. De koffiemachine komt prominent in het midden te staan. Hier gaan we straks de heerlijk koffie van EspressOH verkopen. EspressOH is onze nieuwe koffieleverancier uit Wijk bij Duurstede

De indeling van de bar wordt functioneler voor de bar medewerkers. Wat sfeer verhogend werkt is dat er LED verlichting in de achterwand wordt aangebracht die bij feesten en partijen van kleur kan veranderen.

Nu we toch aan het verbouwen zijn, maken we van de gelegenheid gebruik om alle verlichting in en buiten om het clubhuis te vervangen door LED verlichting. Dit kan soms in bestaande armaturen en soms moeten er nieuwe voor worden aangeschaft.

 Doordat er veel zelf wordt gedaan, worden de kosten flink gedrukt. In de komende maanden zullen we echter nog meer handige handjes nodig hebben en willen we graag een beroep op jullie doen om te komen helpen met de verbouw van het clubhuis. Heb je nog vragen neem gerust contact met ons op: [email protected].

Zoals jullie hebben gelezen gaat er de komende maanden flink wat veranderen in ons clubhuis. Dorsteti werkt had om jullie straks te ontvangen in het vernieuwde Dorsteti clubhuis. Klaar voor de komende 10 jaar!

Namens de horeca- en accommodatiecommissie,

Hans Agasi

 
VELD RESERVERINGEN

10-3-2021
Tips voor het regelen van oefenwedstrijden
 
Beste coaches en aanvoerders,
De komende weken kunnen jullie zelf oefenwedstrijden inplannen. Om jullie te helpen met het regelen van oefenwedstrijden onderling hierbij de volgende tips;
Kijk eerst op de website bij het wedstrijdschema of er voor de gewenste datum en tijdstip nog ruimte is op de velden;
De jongste jeugd heeft de velden iedere zaterdag gereserveerd tot 11 uur;
De zondagochtend is voorlopig bezet voor de senioren training in 2 tallen;
Om ons de tijd te geven scheidsrechters in te plannen, vraag een oefenwedstrijd minimaal 10 dagen van te voren aan;
Bij aanvragen op kortere termijn moet je zelf scheidsrechters regelen;
Veldreserveringen graag via de webstie reserveren; https://www.dorsteti.nl/site/default.asp?option=1101
Wedstrijden en scheidsrechters zijn dan zichtbaar in de wedstrijdplanning op de site

 
ACTIVITEITEN

25-2-2021
Vriendjes en Vriendinnetjes dag een groot succes!
 
Op wat als de mooiste dag van februari was voorspeld, hebben we de vriendjes en vriendinnetjes dag gepland. En wat een mooie dag is het ook echt geworden!

Door alle maatregelen hadden we ingeschat dat er in deze vakantie veel meer kinderen thuis zouden zijn, dus  hebben we in de vakantie een Clinic georganiseerd waar je je vriendjes mee kon nemen.

Door de trainers van de Jongste Jeugd zijn er 3 clinics georganiseerd

Voor onze kleinste "De kabouters" (4/5) waren er 39 aanmeldingen waarvan 22 vriendjes.

Voor de Hockeyklas/F jeugd (6/7) waren er 52 aanmeldingen waarvan ook 22 vriendjes.

Voor de E-jeugd waren er 33 aanmeldingen waarvan 12 vriendjes.

Een drukte van belang dus! We hebben inmiddels de eerste aanmeldingen en vragen al binnen gekregen dus we hopen dat dit ons weer een extra boost geeft!

Alle trainers en vrijwilligers bedankt voor de hulp om deze mooie dag mogelijk te maken! 

 
Hoofdsponsor









Sponsoren