Nieuws

Handige links
Inloggen

Agenda
20-4 
Mixed Paashockeytoer
26-4 
VrijMiBo
6-5 
Basisopleiding KNHB
8-5 
Bestuursvergadering
11-5 
Dorsteti Dance Event
19-5 
TD (super sunday)
20-5 
Basisopleiding KNHB
Hele agenda
Afgelaste Wedstrijden
Totaal: 0 thuiswedstrijd(en) en 0 uitwedstrijd(en) afgelast
Nieuwsoverzicht
TECH. COMM.

16-4-2019
Geen trainingen in de meivakantie
 
In de meivakantie van vrijdag 19 april t/m vrijdag 3 mei zijn er geen trainingen.
De TC 
 
NIEUWS

15-4-2019
Vriendentoernooi 2019
 
Beste mensen, 

hierbij de uitnodiging voor het vriendentoernooi, dit jaar op ZONDAG 09 juni (1e pinksterdag).

Wil je mee doen, wees dan snel! Er is maar plek voor 32 teams.
- kosten per team van 8 (max. 4 hockeyers) €25.- 
- minimum leeftijd: 14 jaar
- programma volgt binnenkort

Aanmelden kan per mail tot 26 mei a.s:  [email protected]

Tot dan, we hebben er zin in!
 

15-4-2019
24 april FC Utrecht - Fortuna Sittard - Hockeydag
 

Beste meneer/mevrouw,

Gezellig avondje uit voor alle leden van uw vereniging? FC Utrecht organiseert voor de tweede keer in haar geschiedenis 'De Hockeydag'. Hierbij biedt FC Utrecht alle hockeyclubs in de regio Midden-Nederland voordelige wedstrijdtickets aan voor de wedstrijd FC Utrecht - Fortuna Sittard. Deze wedstrijd wordt gespeeld op woensdag 24 april om 19.45 uur.

 Alle leden kunnen voor zichzelf maar ook voor vrienden, familie, kennis, tegen een zeer voordelig tarief tickets kopen voor de wedstrijd, via deze link: www.fcutrecht.nl/hockey

 ·         Kinderen tot 16 jaar zijn welkom voor een tarief van: 7,50 euro
 ·         Volwassenen zijn welkom voor een tarief van: 12,50 euro

 Daarnaast vindt u in de bijlage visuals die gedeeld kunnen worden via uw website en social media kanalen. Op deze manier kunt u al uw leden bereiken en zijn zij allemaal op hoogte van de actie.

 Mocht u naar aanleiding van deze mail nog vragen of opmerkingen hebben, dan kunt u mij bereiken door te reageren op deze mail. Wij zouden het erg leuk vinden om zoveel mogelijk leden van uw vereniging te ontvangen in Stadion Galgenwaard.

 Met vriendelijke groet,

 Annebel Steenbeek
 FC Utrecht 

 
BESTUUR

8-4-2019
Eendjesrace 27 april - lotenverkoop
 

Dit jaar is hockeyvereniging Dorsteti weer uitgenodigd om mee te doen met de Eendjesrace, georganiseerd door de Lions Levefanum. Voor deze Eendjesrace, 

die gehouden wordt op 27 april, worden loten verkocht voor € 2,- per stuk. Van elk verkocht lot door Dorsteti gaat € 1,- naar Dorsteti en € 1,- naar andere lokale goede doelen acties.

 

Informatie over de Eendjesrace en de prijzen die er te winnen zijn, is te vinden op www.levefanum.lions.nl/eendjesrace

 

We hebben als vereniging bedacht dat het leuk zou zijn als alle D-teams, 6- en 8-tallen mee gaan doen aan het verkopen van deze loten. Inmiddels zijn de teams druk bezig om de
loten te verkopen. Ze hebben nog ruim een week de tijd om dit te doen.

 

Doel van deze actie is om voor de club geld te genereren, zodat er bijvoorbeeld trainingsmaterialen aangeschaft kunnen worden of een bijdrage aan de tribune geleverd kan worden.

 

We willen ook namens Dorsteti de teams bedanken voor het verkopen van de loten. Als het lukt om per kind 10 loten te verkopen, krijgt het team patat na een wedstrijd en het team

dat de meeste loten per kind verkocht heeft, krijgt nog een extraatje….

 

We hopen dat deze actie wederom een succes zal zijn.  Steun de teams waar mogelijk en koop een lot!

 

7-4-2019
Vacatures TC
 
Beste (ouders van) leden,
Graag jullie aandacht voor een aantal vacatures in de Technische Commissie (TC).
De TC is een belangrijke commissie, de leden van de commissie zorgen met elkaar dat alles op
hockeygebied goed loopt. Wat doen ze zoal?
Ze zorgen dat er teams worden gevormd, dat nieuwe spelers worden ingedeeld, dat de teams worden
aangemeld bij de KNHB, dat er een coach en een trainer is.
Maar ook dat er materialen zijn, dat er scheidsrechters zijn, dat trainers opgeleid worden en dat
trainingen en wedstrijden worden gepland (of afgelast), dat de wedstrijdtafel wordt bemand, dat
Mariënhoeve wordt gehuurd voor zaalhockey, etc.
 
Welke vrijwilligersfuncties zijn vacant?
1. voorzitter TC (per juni, graag nu starten tbv meelopen/inwerken)
2. lijncoördinator meisjes C (per direct)
3. lijncoördinator meisjes A (per juni, graag nu starten tbv meelopen/inwerken)
4. zaalcommissaris (per juni, graag nu starten tbv meelopen/inwerken)
5. wedstrijdtafel indeling (per juni, graag nu starten tbv meelopen/inwerken)
 
Belangrijke taken van een lijncoördinator zijn: zorgen voor de teamindeling en voorstellen van coaches.
Daarnaast bijdragen aan goed functionerende teams en zo nodig de coaches begeleiden en adviseren.
Hockeyervaring is niet noodzakelijk, je maakt gebruik van beoordelingen van trainers en coaches en zit in
een team met andere lijncoördinatoren die je kunnen ondersteunen. Het kost gemiddeld ca. 1 uur per
week, ten tijde van de teamindeling 2 uur per week.
 
Wat doet een voorzitter TC zoal? Deze zorgt voor de jaarplanning, leidt de vergaderingen van de
commissie (enkele keren per jaar), zorgt voor informatieavonden, stemt af met bestuur en onderdelen
van de TC, etc.  Dit kost gemiddeld ca. 2 uur per week, ten tijde van de teamindeling 3 uur per week.
 
Wat doet een zaalcommissaris zoal? Deze zorgt dat de hallen gehuurd worden en heeft contact met de
KNHB over de hallen en de inschrijving van de teams. Dit kost in de zaal (opstart) periode gemiddeld ca. 1
uur per week.
 
Wat doet de wedstrijdtafel indeler? Deze zorgt dat de schema’s bij de wedstrijdtafel liggen en dat de
wedstrijdtafel bemand wordt. Dit kost gemiddeld ca. een half uur per week.
 
Heb je zin om iets te betekenen binnen de vereniging samen met deze groep mensen? Laat dan van je
horen! Je kan voor meer informatie bellen of e-mailen (06-18478034/[email protected]) of neem contact op
met de betreffende vrijwilliger.
 
Alvast bedankt namens de gehele commissie:
Voorzitter TC – Irene Bult (tot 1-6)        
Zaalcommissaris - Harold Pouw (tot 1-6)
Arbitragecommissaris – John Willemsen
Materiaalcommissaris – Appie Faber
Trainingsplanner – Ilse van de Ven
Wedstrijdtafel – Anneke Molenwijk (tot 1-6)
Wedstrijdsecretaris junioren en senioren – Irene Bult
Wedstrijdsecretaris Jongste Jeugd – Susanna Stout
Lijncoördinator dames – Lianne Eigenberg
Lijncoördinator jongens AB – Jolien Netjes
Lijncoördinator jongens CDEF – Merel van Es
Lijncoördinator meisjes A – Harold Pouw (tot 1-6)
Lijncoördinator meisjes B – Edwin Douwes
Lijncoördinator meisjes C (vacant)
Lijncoördinator meisjes D – Maarten Freriks

Lijncoördinator meisjes EF – Gijsbert Carelse
Trainingscoördinator A – Jame Derks
Trainingscoördinator BC – Edwin Douwes
Trainingscoördinator D – Theo Eigenberg
Trainingscoördinator E8 – Erik van Berkel
Trainingscoördinator E6 – Lisette Israëls
Trainingscoördinator FG – Linda Bergmans
 
TECH. COMM.

2-4-2019
Teamindeling 2019-2020
 

Beste (ouders van) leden,

 

Elk jaar wordt in deze periode van het jaar begonnen met de indeling van de teams voor het volgende seizoen. In april starten de coaches en trainers met het invullen van de tweede evaluatie van dit seizoen. Dit wordt gedaan aan de hand van een aantal criteria die zorgvuldig zijn opgesteld. De resultaten zijn vertrouwelijk en slechts toegankelijk voor leden van teamindelingscommissie.

 

De evaluatie is een belangrijk onderdeel om tot een zorgvuldig afgewogen teamindeling te komen. Het is een onderdeel van een scala aan activiteiten welke tot de teamindeling voor het komend seizoen zullen leiden.

 

Hoewel de teamindeling door de grote meerderheid goed ontvangen wordt, horen we soms dat de teamindeling niet transparant zou zijn en vraagtekens oproept. Ik wil benadrukken dat de lijncoördinatoren zeer zorgvuldig en integer te werk gaan en nooit alleen beslissingen nemen. Ze overleggen altijd met de lijncoördinator onder en boven hen, met trainerscoördinatoren, coaches en trainers en ik leg de teamindelingen langs de beoordelingen als extra controle. De sportieve prestatie en het spelplezier van uw kind staat altijd voorop. Uiteraard mag u altijd kritische vragen stellen en uw mening of advies kenbaar maken, graag: De teamindeling heeft als eerste doel: Plezierig hockey voor iedereen mogelijk maken.

 

Het teamindelingsbeleid kunt u nalezen door in te loggen (klik na inloggen op Documenten, Technische Commissie, Teamindelingsbeleid).

 

Hieronder de data ten aanzien van de planning van de evaluatie en indelingsactiviteiten:

Datum / Periode

Onderwerp

Begin april

Aankondiging evaluatie en teamindeling

Voor 5 mei

Versturen 2e evaluatie

Tot 12 mei

Verzamelen evaluatieformulieren

13 mei – 31 mei

Bijeenkomst teamindelingscommissie (incl. TRCO’s)

4 juni

Communicatie en overleg met coaches en trainers

7 juni

Finale teamindelingscommissie bijeenkomst

11 juni

Communicatie definitieve teamindeling aan ouders en spelers

13 juni

Informatie/inloop avond

15 juni

Opgave aan KNHB van de teams van volgend jaar

juni

Indelen trainers en coaches

juni

Bijwerken LISA

 

Voor opmerkingen, verbeterpunten en klachten kunt u zich wenden tot de betreffende lijncoördinator.

 

Namens de TC,

 

Irene Bult (voorzitter)

namens alle lijncoördinatoren

 
BESTUUR

1-4-2019
Opzeggen? Voor 1 mei
 

Wij hopen natuurlijk dat iedereen die lid is van Dorsteti, dit ook blijft! Maar degenen die van plan zijn om het lidmaatschap op te zeggen, willen wij wijzen op de volgende regels:

Opzeggingen zijn alleen geldig als ze per e-mail gedaan zijn bij de ledenadministratie:
[email protected] De ledenadministratie bevestigt de ontvangst van de opzegging per e-mail. Alle andere opzeggingen, zoals bijvoorbeeld bij coaches en trainers, zijn niet geldig.

De opzeggingen moeten voor 1 mei a.s. doorgegeven zijn. Indien er na deze datum opgezegd wordt, zal er een contributieverplichting gelden voor het volgende seizoen, ook als je dus niet meer meespeelt.

Indien je voor 1 mei a.s. opzegt en je je daarna toch weer aanmeldt, zal er € 31,50 inschrijfgeld in rekening gebracht worden.
 
ACTIVITEITEN

25-3-2019
11 mei Dorsteti Dance Eevent - C en D jeugd
 
Zaterdag 11 mei11 mei Dorsteti Dance Eevent - C en D jeugd.


 
TOERNOOIEN

17-3-2019
Wattignies toernooi 8,9 en10 juni
 
Beste leden, 

Ook dit jaar coördineer ik weer de inschrijving voor het leuke toernooi in Wattignies. Ongeveer 270 km hiervandaan, vlakbij Lille vindt het toernooi plaatst voor jongeren tussen de 10 en 17 jaar. Ik denk dat het inmiddels wel de 10de keer is dat we nu gaan! Jaarlijks kunnen we met 6 teams meedoen aan dit toernooi. Je neemt je eigen tent mee die je rondom de hockeyvelden opzet. We spelen het hele weekend tegen teams uit Frankrijk, België, Duitsland, Nederland en Engeland. 
Vraag vooral de jongeren die ooit geweest zijn en vraag ze hoe het was!

Je kunt je als team inschrijven, bij mij, via de mail. [email protected] 
Ik zal voor eind maart een informatieavond organiseren waarin ik vertel over het toernooi, hoe het werkt met tenten, eten, slapen, vervoer etc. Alle vragen die je hebt kan je dan stellen. Je kunt me natuurlijk ook bellen op nummer 06-28024084. 

Wees er wel snel bij want ik kan maximaal 2 teams per categorie inschrijven. 

  CAT n°1: U10, players born in 2009 & 2010
• CAT n°2: U12, players born in 2007 & 2008

• CAT n°3: U14, players born in 2005 & 2006
• CAT n°4: U16, players born in 2003 & 2004


Alvast veel voorplezier! 

Paul van Deurzen

 


Hoofdsponsor














Sponsoren