31-8 | Startdag JJ en Jeugd |
1-9 | Viking Jarl Toernooi |
11-9 | WK Knotshockey |
18-9 | Lions vergadering |
12-10 | Oktoberfest |
16-10 | Lions vergadering |
23-10 | JJ Vriendjestraining |
Hele agenda |
Op maandag 26 augustus starten de trainingen weer voor de 11-tallen. De Jongste Jeugd start woensdag 28 augustus, Keeperstrainingen starten op dinsdag 3 september en Hockeyklas, Kabouters starten op woensdag 4 september
Nieuwe opzet evenementen organisatie en vrijwilligers
Beste leden,
De zomer is aanstaande, maar dat wil niet zeggen dat wij als bestuur stil zitten. Wij kijken heel graag naar volgend seizoen. Tijdens de ALV op 24 juni hebben wij, naast een update van de strategie, een nieuwe opzet geïntroduceerd m.b.t. de invulling van de bardiensten en de evenementen organisatie. Afgelopen jaar moest helaas noodgedwongen het clubhuis een aantal keer dicht. Daarnaast zijn er minder evenementen georganiseerd dan voorgaande jaren. Dat vinden wij erg spijtig. Het ontbrak simpelweg aan "handjes” om een en ander te organiseren.
Omdat wij als bestuur ledenwerving en ledenbehoud als voornaamste speerpunten zien, willen wij dit voor komend seizoen anders doen. Vanuit het strategisch plan is het thema "Iedereen doet mee”hierin leidend. Het klopt dat wij allemaal een erg druk leven hebben. Sociaal, werk ensamen een vereniging runnen. Maar als wij allemaal iets doen, dan valt het in de praktijk qua tijd best mee. Vandaar dit noodzakelijke plan. Veranderen wij niets, dan gebeurt er niets. Pakt iedereen een stukje initiatief, dan heeft dit direct impact op het clubgevoel en gaan wij als club vooruit.
Wat houdt het plan in?
1.Evenementen organisatie
De basis is dat elk evenement wordt toegewezen aan één of meerdere teams. Dit team, spelers en/of ouders, gaat dit evenement organiseren. Uiteraard staat het bestuur (Communicatie & Evenementen) klaar om te helpen.
Bovendien communiceren wij de hele kalender voor het hele seizoen. Hiermee kunnen alle events in ieders agenda geplaatst worden en is er een lange voorbereidingstijd. Het belangrijkste is dat er geen eventcommissie nodig is, want vele handen maken licht werk. Bovendien hoef je als lid/ouder hooguit 1 of 2 dagen tijd vrij te maken. Kortom:
- Wij communiceren hierbij een event kalender voor het seizoen aug ’24–jun ’25
- Hierdoor kunnen data in agenda’s gezet worden, duidelijke en lange organisatietijd
- Elk event (dus ook de individuele team events, als Kerstdiner, etc.) wordt aangemeld via [email protected]. Hierdoor kunnen zaken afgestemd worden, wordt mogelijke overlap voorkomen en kan er geholpen worden in de organisatie
- Elk team organiseert 1 event gedurende het seizoen
- Elk team (JJ, Jeugd en Senioren) heeft een potentieel van 25-40 personen
- Het organiserende team levert barvrijwilligers voor het betreffende evenement
- Elke organisatie levert een "Coördinator” aan die de communicatie met bestuur verzorgd
- Het bestuur is beschikbaar voor draaiboek, advies, communicatie en coördinatie en zal bij het eerste overleg aanwezig zijn om het event op te starten
Voordelen:
- Met deze opzet geen eventcommissie nodig en iedereen hoeft maar 1 event te organiseren (meer mag altijd😊)
-Gegarandeerde events, organisatie en een groot potentieel (spelers en/of ouders), vele handen maken licht werk en scheelt veel tijd
- Duidelijkheid over wanneer er iets verwacht wordt van de leden (en ouders)
- Er is altijd een team van barvrijwilligers
- Meer betrokkenheid en binding
- Ledenwerving en
ledenbehoud wordt structureel gestimuleerd
2. Bardiensten
Daarnaast vragen wij elk team om de barbezetting te verzorgen tijdens het event. Zij zullen worden bijgestaan door een barhoofd. Kortom:
- Elk team levert gedurende het evenement voldoende barvrijwilligers. Voor het juiste aantal mag altijd advies aan Bestuur gevraagd worden
- De barvrijwilligers worden begeleid door bestaande barhoofden tijdens het event
- Geplande events zijn hiermee ook voorzien van barhoofden, zie organisatie events
Voordelen:
- Clubhuis kan altijd open tijdens een event
- Er is voldoende bezetting
Lijncoördinatoren, teammanagers en coaches zullen benaderd worden m.b.t. hun event. Om het te doen slagen is de inzet van elk gepland team noodzakelijk, maar wij vertrouwen op ieders inzet. Met deze strategie gaan wij samen de club een fantastisch seizoen laten beleven, daar zijn wij van overtuigd.
In de bijlage vind je de evenementenkalender. Deze is ook te vinden in LISA onder Club > Documenten > Evenementen. Op dezelfde plek staat ook het template draaiboek.
Heb je zelf ideeën, suggesties of tips hoe wij het als club op allerlei vlakken beter kunnen doen, laat dit dan gerust weten via [email protected].
Op naar een mooi seizoen ’24-’25!
Groet namens bestuur,
Jerry
Communicatie en Evenementen