Nieuws

Webshop

Handige links
Inloggen

Agenda
9-7 
Oefenwedstrijd D2
28-8 
(Vervallen) Internat
28-8 
Jeugdbestuursvergade
29-8 
Starters- en vrijwil
2-9 
Bestuursvergadering
16-9 
Jeugdbestuursvergade
7-10 
Bestuursvergadering
Hele agenda
Afgelaste Wedstrijden
Totaal: 0 thuiswedstrijd(en) en 0 uitwedstrijd(en) afgelast
Nieuwsoverzicht
ACTIVITEITEN

2-7-2020
Clinic groep 3 van De Werkschuit
 
"Trainer, ik vind het zo jammer dat ik in mijn klas de enige ben die op hockey zit".
Dat zei Nika uit de hockeyklas, een aantal weken geleden. "Nou Nika, dan moeten we je klas maar laten zien hoe leuk hockey is en ze allemaal uitnodigen voor een clinic!
 
Na wat overleg met de ouders van Nika en contact met haar juf was het vandaag zover. 23 kinderen uit groep 3 waren bij ons op het park te gast en hebben we de eerste beginselen van het hockey mogen bijbrengen. De kids waren heel enthousiast. Wellicht is Nika volgend jaar niet meer de enige van haar klas die op hockey zit! 

Lijkt het je nou ook leuk als jouw klas een hockeyclinic krijgt? Of wil je wellicht je spreekbeurt over hockey doen in ons clubhuis en dat we daarna een clinic geven? 
Stuur een mailtje naar [email protected] en dan kunnen we kijken wat er voor jouw klas mogelijk is! 
 
MATERIALEN

2-7-2020
INNAME KEEPERS-/TRAINERSMATERIALEN
 

In de week van 13-17 juli zullen alle keepers- en trainersmaterialen ingeleverd cq gecheckt en/of aangevuld moeten worden. Omdat er voor de train(st)ers andere lockers zijn aangeschaft is het zaak dat elke train(st)er zijn/haar materiaal en sleutel(s) locker in komt leveren. Niet inleveren betekent geen locker voor komend seizoen.
Vanwege Corona gelden er beperkende maatregelen m.b.t. afstand en hoeveelheid personen in een ruimte. Daarom worden keep(st)ers en train(st)ers verzocht om zoveel mogelijk alleen te komen. Voor de controle dient eenieder zijn/haar eigen spullen uit de locker te halen en na controle weer zelf terug te leggen. 

Alle teams (m.u.v. Jongste Jeugd) zullen worden voorzien van nieuwe strafcornermaskers. Tevens zullen alle keep(st)ers nieuwe broeken ontvangen. Hiervoor zijn bij inname pasbroeken aanwezig om de juiste maten te kunnen bestellen. Zorg daarom dat je geschikte kleding draagt voor het passen van de broek.

Het zou fijn zijn als materialen/tassen voor het moment van inname schoon en/of gewassen zijn.

Houd onderstaand schema aan voor het inleveren van je spullen.

14 juli             Keepers/trainers van
19:00-20:30    Jongste Jeugd
20:00-21:00    Jeugd Jongens
21:00-22:00    Dames/Heren (Jong), HA, HvL, trim

15 juli
19:00-20:30    Jeugd meisjes D + C
20:00-21:30    Jeugd meisjes B + A


 
HORECA

30-6-2020
De kantine en het terras zijn vanaf 1 juli weer open
 
Na maanden van onzekerheid mogen vanaf 1 juli a.s. eindelijk de kantine en het terras weer open. Daarbij moet wel worden voldaan aan de maatregelen van het RIVM. 

Belangrijk is dat je - zowel in de kantine als op het terras - alleen mag zitten en niet mag blijven staan. Voor volwassen geldt verder dat altijd 1,5 meter afstand moet worden gehouden, ook als je zit op het terras. Daardoor is het aantal zitplaatsen in de kantine beperkt tot maximaal 24. Op het terras kunnen minimaal 20 volwassenen terecht: 5 per picknicktafel. Met losse stoelen kan dat aantal uitgebreid worden, zolang de onderlinge afstand 1,5 meter blijft.

Bestellingen en afhalen gebeurt volgens een doorloopsysteem. Bij de hoofdingang ga je de kantine in en loop je langs de bar naar de kassa, waarbij je steeds 1.5 meter afstand van anderen houdt. Je plaatst vervolgens je bestelling aan de bar en betaal je uitsluitend contactloos (pin of mobiel). Bij de counter staat je bestelling klaar en neem je het mee. Je loopt naar de uitgang waarbij je de pijlen volgt. Glazen en ander serviesgoed breng je terug via de looproute en zet je in de daarvoor bestemde bakken links van de kassa.

Het assortiment is voorlopig minder dan je van ons gewend bent. Vraag aan het barhoofd wat er is of kijk in de koelvitrine of je drankje erbij staat. Wel kan weer worden ingetekend op een BBQ.  

Algemene richtlijnen voor de gasten, ouders en leden: 
  • Houd 1,5 meter afstand tot andere gasten en de barhoofden;
  • Blijf thuis als je verkouden bent of griepklachten hebt;
  • Dorsteti weigert gasten, ouders of leden bij vermoeden van verkoudheid-en/of griepklachten;
  • Was of desinfecteer bij binnenkomst grondig je handen;
  • Was na het toiletbezoek grondig je handen;
  • Wanneer je je niet houdt aan de 1,5m regels kan je de toegang worden ontzegd;
  • Schade die Dorsteti lijdt door jouw handelen in strijd met die regels kan op jou worden verhaald.
Namens de Horeca commissie
Hans Agasi

 
NIEUWS

30-6-2020
Van de voorzitter
 
Beste leden en ouders,

Nog maar een maand geleden vonden de eerste versoepelingen van de coronamaatregelen plaats en kon de jeugd onder strenge voorwaarden weer gaan trainen. 
 
Intussen zijn er veel coronamaatregelen teruggedraaid en vanaf september kunnen we weer competitie spelen. Ook gaat het clubhuis gaat weer open. Het kan verkeren. Mijn waardering gaat uit naar de wijze waarop we met z'n allen met de maatregelen zijn omgegaan. Goed gedaan en iedereen die zich extra heeft ingezet: bedankt!

Bijzonder is dat we, voor het eerst sinds de oprichting van de vereniging, de ledenvergadering hebben moeten verplaatsen. Nu heeft elk nadeel ook een voordeel: het werd daardoor wel weer mogelijk de vrijwilligerssessie en de strategische sessies in juni te organiseren. Samen met het bestuur hebben en een aantal leden hebben we gesproken over de inzet van vrijwilligers en de toekomst van onze vereniging. We kunnen terug zien op een mooie en waardevolle middag en avond. We zijn van plan beide onderwerpen in de (uitgestelde) ledenvergadering te presenteren en vast te stellen. Laat ik u verklappen dat we sommige dingen echt wel wat anders willen aanpakken. En met een beetje geluk kunnen we u dan ook meer vertellen over de vervanging van de hockeyvelden. 

Juni is de maand van de nieuwe teamindelingen. Uit de lage opkomst bij de inspraakavond maak ik op dat veruit het grootste gedeelte van onze leden zich kan vinden in de indeling. Dat is mooi en de verdienste van de TC en lijncoördinatoren.

Ik wens iedereen alvast mooie sportmomenten en ontzettend veel hockeyplezier met het nieuwe team toe. Maar eerst, geniet van een welverdiende vakantie!

Met vriendelijke groet,
Voorzitter HV Dorsteti
Theo Eigenberg
 
ACTIVITEITEN

21-6-2020
Clinic kabouterhockey De Horn
 
Afgelopen vrijdag hebben we voor OBS De Horn een Kabouterclinic mogen organiseren voor 3 kleuterklassen. De kleuters kwamen vanaf 9:15 uur vol spanning en plezier aan op ons sportpark, waar ze hun kleine scheenbeschermers om kregen. Daarna konden ze (met ontsmette handjes) het veld op. Na een korte warming up maakten ze kennis met kabouterhockey!

Na een klein uurtje was het tijd voor de wissel, want de volgende groep stond al weer te trappelen. Nadat ze nog even een beetje gedronken hadden gingen de kids terug naar school. 

We hebben zo 3 groepen van 30 kinderen een leuke activiteit kunnen bieden. Hopelijk kunnen we binnenkort de volgende school welkom heten! 
 
VRIJWILLIGERS

19-6-2020
Vrijwilliger in het zonnetje: Brenda Bakker
 
Zonder vrijwilligers geen Dorsteti! We zijn dan ook heel blij met hen. Elke maand kun je in deze rubriek kennismaken met onze helden die op en rond Dorsteti te vinden zijn. Deze keer maken we nader kennis met Brenda Bakker. 

Kun je wat over jezelf vertellen?
Nooit had ik kunnen denken dat ik zo’n groot hart voor een hockey vereniging zou krijgen. Teamsport is mij onbekend. Ik heb altijd aan individuele sporten gedaan. Inmiddels woon ik alweer ruim 25 jaar in Wijk. Mijn gezin bestaat uit man en 2 volwassen dochters. Werken doe ik in Driebergen bij Triodos Bank. Ik ben vraagbaak voor onze zakelijke relaties. Ik heb altijd al interesse voor communicatie gehad; "Waarom reageert iemand zo? Wat wordt dan jouw reactie? Hoe gedraag je je binnen een groep?” Sporten doe ik graag. Geen hockey voor mij, maar wel hardlopen en fietsen. De afgelopen weken heb ik veel tijd gehad om de Utrechtse Heuvelrug verder te ontdekken op de fiets. Wat wonen we toch mooi in Wijk bij Duurstede.

Hoe ben je bij Dorsteti betrokken geraakt?
Ongeveer 12 jaar geleden wilde mijn jongste dochter na het halen van haar zwemdiploma op hockey. Heel eerlijk? Ik heb nog geprobeerd of ze toch niet wilde turnen of dansen. Dat wilde ze duidelijk niet. Ze volgde een proefles en raakte verslingerd aan het spel. Haar zus wilde later ook en zo stond ik iedere zaterdag langs het hockeyveld. Het was altijd gezellig, leuke ouders langs de lijn, toernooien, veel barbecues, filmavonden, pannenkoeken eten en ga zo maar door. Allemaal georganiseerd door betrokken ouders/vrijwilligers. Het bouwen van het nieuwe clubhuis maakte veel indruk op mij. Dit mooiste hockey clubhuis van Midden Nederland is te danken aan veel, heel veel inzet van onze vrijwilligers. Heel knap gedaan. We hebben er veel plezier van. Door dit alles kwam het besef dat Dorsteti niet kan draaien zonder vrijwilligers. Ik wilde naast de ingeplande bardienst ook mijn steentje bijdragen. Voor mijn eigen kinderen, voor mijzelf en voor iedereen die geniet van alle faciliteiten bij Dorsteti.

Wat doe je en/of wat heb je gedaan als vrijwilliger voor Dorsteti?
Momenteel ben ik vertrouwenscontactpersoon. Wanneer iemand zich niet prettig voelt binnen Dorsteti dan ben ik het aanspreekpunt. Ik bied je een luisterend oor en denk met je mee over vervolgstappen. In het verlengde hiervan ben ik ambassadeur Sportiviteit en Respect. Ik voer gesprekken met je over welk gedrag wij bij Dorsteti sportief en respectvol vinden. De commissie Sportiviteit en Respect heeft ook een wat meer luchtige kant. Het bedenken van leuke en vrolijke acties om het thema sportiviteit en respect onder de aandacht te brengen en uit te dragen. Voor deze luchtige en leuke kant vragen we vrijwilligers met creatieve ideeën. En niet alleen creatieve mensen: iedereen die Dorsteti een warm hart toedraagt is welkom om als vrijwilliger je steentje bij te dragen. Meld je aan!
 
TECH. COMM.

16-6-2020
Voorlopig trainingschema tot 10 juli
 
Beste hockeyers, 

Zoals jullie hebben vernomen kunnen we met de nieuwe teams nog doortrainen tot en met 10 juli a.s. 
In de bijlage tref je het voorlopige trainingsschema aan (zoek onder de naam van je nieuwe team). 
We wensen jullie veel plezier! 

We zijn ons er van bewust dat het niet vanzelfsprekend is om nog vier weken door te kunnen trainen. Zonder trainers, coronaverantwoordelijke en overige vrijwilligers zouden we dit niet kunnen. We zijn dan ook erg blij met deze extra inspanning van deze (ouders van) leden!
 


NIEUWS

12-6-2020
Bjorn Kellerman traint JB1
 

 

De jongens B1 van Dorsteti heeft de eer gehad om van een van Nederlands beste hockeyspelers "Bjorn Kellerman” een training te mogen krijgen. 


Deze gelegenheid, geregeld door de begeleidingsstaf met support van de ouders, was voor de jongens een extra motivatie om te laten zien wat ze afgelopen jaren allemaal geleerd hadden. Na bijna 2 uur kwamen ze moe, maar met een schat aan ervaring, van het veld. Het was prachtig om te zien hoe bevlogen Bjorn met deze groep aan de slag ging en hoe alle tips werden opgepakt. Een prachtig initiatief! Mooi om zulke spelers op ons veld te hebben staan.

 

 
SPONSORING

29-5-2020
Zomer Actie !!!!
 

Lekker in de tuin BBQ-en een mooie VOLVO voor de deur! 


Onze sponsors Volvo Reede Amerongen en Vernooy Catering hebben een mooie actie voor onze leden! Koop of lease nu een Volvo bij Volvo Reede Amerongen en je ontvangt een zeer uitgebreid BBQ pakket vol lekkernijen voor maar liefst 

8 Personen!


Voor de club een mooie bonus en voor jullie een heerlijke BBQ!


Deze actie loopt tot 1 september 2020!


Vragen over deze actie via [email protected]




 


NIEUWS

16-5-2020
Donatie aan de Voedselbank
 
Dat de bar door de Corona-crisis al een tijdje geen inkomsten heeft, is natuurlijk geen nieuws. Nadeel daarvan is dat van de bestaande voorraad de houdbaarheidsdatum bijna is bereikt. We willen de voorraad die het betreft niet weggooien en schenken die daarom aan de Voedselbank.

Onze barcommissie houdt al wekenlang de houdbaarheid van de producten in de gaten. Ze proberen zo weinig mogelijk weg te gooien en zoveel mogelijk te schenken aan de de Voedselbank. De Voedselbank neemt niet alles in, waaronder geen alcoholische dranken. Gelukkig heeft Coca-Cola een omruilactie waarbij ze niet gebruikte dranken die over de datum zijn, omruilt voor nieuwe.

Desondanks hebben we tot nu toe op de voorraad circa € 1.000,- afgeschreven.
 


 
SPONSORING

6-5-2020
PPC wordt onze nieuwe shirtsponsor
 
Wellicht hebben jullie het al gezien tijdens de presentatie van de nieuwe shirts:  Plinten en Profielen Centrale (PPC) wordt onze nieuwe shirtsponsor. Zij komen achterop het nieuwe shirt te staan.

Vandaag hebben we de nieuwe 3-jarige overeenkomst getekend waarbij het bestaande contract is uitgebreid met de sponsoring van het shirt en extra borden langs de velden.

We zijn dan ook zeer trots dat we met dit mooie Wijkse bedrijf deze stap hebben kunnen zetten!

De sponsorcommissie 
 
Hoofdsponsor















Sponsoren