Nieuws

Webshop

Handige links
Inloggen

Agenda
7-10 
Bestuursvergadering
10-10 
Oefenwedstrijd MD3 -
10-10 
Oefenwedstrijd MB2 t
14-10 
vriendjes en vriendi
21-10 
Jeugdbestuursvergade
31-10 
Dorsteti Oktoberfest
2-11 
ALV RTC Duurstede
Hele agenda
Afgelaste Wedstrijden
Totaal: 0 thuiswedstrijd(en) en 0 uitwedstrijd(en) afgelast
Nieuwsoverzicht
BESTUUR

25-9-2020
Corona protocol HV Dorsteti voor leden en gasten
 
HV Dorsteti heeft voor leden en gasten een Corona protocol opgesteld in de vorm van een flyer. Deze flyer is hieronder opgenomen maar kan ook worden gedownload. Zie bijlage onder aan dit bericht. 

Als je vragen en/of opmerkingen hebt, wil je dan een mail sturen naar [email protected] of een reactie opnemen. Op het terrein kun je ook met je vragen bij de corona coördinatoren terecht.

CORONA FLYER


Beste coach, speler, toeschouwer,

We heten je van harte welkom bij HV Dorsteti. In deze tijd van Corona zijn we op een andere manier gastvrij dan dat je van ons gewend bent. We vragen je om de Corona maatregelen en de onze te respecteren.

Op ons terrein

  • Volg je de aanwijzingen van de gastvrouwen/gastheren op. Zij zijn ook de Corona coördinatoren en te herkennen aan een hesje.
  • Meld de coach en scheidsrechter zich eerst en altijd bij de wedstrijdtafel.
  • Laat de coach zich namens het team registeren. Niet verplicht.
  • Geef je elkaar zoveel mogelijk de ruimte, minimaal 1,50m.
  • Mag je niet schreeuwen en niet roken.

Op ons terras

  • Krijgt ieder team vanaf de D-jeugd een gedeelte van het terras toegewezen. Dat gedeelte is ook voor de toeschouwers van dat team om te schuilen, eten en drinken. Is het gedeelte vol, dan neem je plaats de banken van het hoofdterras.
  • Kun je drinken of eten kopen. Registreer je dan eerst op www.dorsteti.nl/registratie of scan de QR-code. Plaats je de bestelling en haal je deze op. Neem je zittend plaats op het toegewezen terras.
  • Kun je als toeschouwer een kopje koffie, thee of fris kopen en deze 'langs de lijn' op drinken. Als je op het terras blijft, is registreren en zitten wel verplicht.
  • Registreert ieder teamlid zich die blijft eten en/of drinken en wijs je één iemand aan om de bestelling te plaatsen en op te halen.  
  • Het toegewezen terras dient voor het einde van de volgende wedstrijd door de  teams verlaten te worden. Het ontvangende thuisteam ruimt het toegewezen terras op en maakt de stoelen en tafels schoon.

In ons clubhuis

  • Zijn de kantine, de kleedkamers en de bovenverdieping afgesloten.
  • Zijn toiletten toegankelijk. In de hal heeft verkeer vanuit de toiletten voorrang.

Op en rond onze velden

  • Wacht het team op de aangewezen plaats tot de gastvrouw/gastheer het veld vrij geeft. Is de gastvrouw/gastheer niet aanwezig dan wacht je tot de vorige teams het veld hebben verlaten door toegangshek.
  • Zijn de yell en line-up tijdelijk afgeschaft en volg je de instructies van de scheidsrechters op.
  • Mag je niet nabespreken op het veld en verlaat je direct na de wedstrijd het veld.
  • Mag je als toeschouwer gerust een bekertje koffie/thee of fris drinken, maar is alcohol niet toegestaan. Het afval gooi je zelf in de afvalbak.

Plattegrond


Wij wensen u een plezierig, sportief en gezond verblijf toe.

 


GROTE CLUBACTIE

24-9-2020
Grote Clubactie
 
Dit jaar doen ook wij weer mee aan de Grote Clubactie! Het doel is dit jaar een prachtige buiten watertap. Hiermee kan in één keer een krat met alle bidons voor het team worden gevuld.

Vanaf de 6-tallen tot en met de C krijgen de spelers via hun coach of trainer een verkoopboekje. De handleiding voor de verkoop staat in het boekje. Als je op het onderstaande linkje klikt, of de QR-code scant die op een poster in het clubhuis hangt, kom je een site terecht waar je ook online loten kunt kopen. 

De drie teams die de meeste loten verkopen krijgen een prachtige Dorsteti-krat met bidons voor onder de nieuwe watertap:)

Veel verkoop succes!
Jeugdbestuur Dorsteti 

 
TECH. COMM.

14-9-2020
Vacatures Arbitragecommissie
 

Helaas heeft de arbitragecommissie aangegeven te willen stoppen.

Met heel veel plezier hebben zij als team vele jaren een deel van hun vrije tijd in de organisatie van de arbitrage gestopt maar nu is het tijd voor een nieuwe, frisse commissie!

Wij zijn dus op zoek naar 2 personen die affiniteit hebben met arbitrage, besluitvaardig zijn, leiding kunnen geven en goed met vrijwilligers om kunnen gaan.

Wat ga je doen:

- Je zorgt voor het inplannen van de scheidsrechters bij de thuiswedstrijden

- Je regelt scheidsrechterscursussen voor de junioren en senioren

- Je organiseert en begeleidt de scheidsrechters in opleiding o.a. in samenwerking met de CS+ opleiders

- Je zorgt dat junioren spelenderwijs de regels van het spel leren door het organiseren van informatie avonden

Heb je belangstelling en ben je een no-nonsense aanpakker en organisator, dan is dit wat voor jou. Het vergt gemiddeld tussen de 2 en 4 uur per week.

Ken je andere ouders met wie je wel zou willen samenwerken, vraag ze mee te doen!

Aanmelden kan bij Jochem Legemaat via [email protected]


 

11-9-2020
lijncordinator Dames(Jong) Teams gezocht!
 
Met spoed zoeken wij een enthousiaste lijncoördinator voor onze Dames (Jong) teams

Algemeen 

De lijncoördinatoren zorgen voor de organisatie van de verschillende teams en dragen bij aan het beleid van de vereniging. De lijncoördinatoren zijn het aanspreekpunt voor de teams, ouders, coaches en managers binnen de eigen lijn. De taken vallen qua organisatie onder het bestuurslid TC, met wie lopende zaken dan ook - waar nodig - worden besproken en gedeeld.

De lijncoördinatoren zijn verantwoordelijk voor het indelen van spelers in de teams en de communicatie met teambegeleiding en ouders. Naast de praktische begeleiding houden zij zich bezig met het stimuleren en enthousiasmeren van de hockeyers en het ontwikkelen van een positief clubgevoel.

 

Wat ga je doen?

 ·         Indelen van teams, indien van toepassing in samenwerking met andere lijncoördinatoren;

·         inventariseren van mogelijke coaches en managers voor het team. Bij een teveel aan inschrijvingen in overleg met de voorzitter TC beslissen wie deze taak het best op zich kan nemen;

·         Eerste aanspreekpunt en informatiebron zijn voor coaches en managers. Met regelmaat e-mails sturen aan managers en/of coaches met alle op dat moment relevante informatie voor de teams;

·         Contact onderhouden met de trainers en wanneer nodig wensen of klachten rond trainingen met hen bespreken;

·         Waar nodig vragen en zorgen met de teambegeleiding bespreken en met een open blik eventuele kritische opmerkingen tegemoet gaan;

·         Eventuele problemen tijdig proberen te signaleren en op te lossen;

·         Meedenken bij bezettingsproblemen en/of problemen met betrekking tot het regelen van invallers;

·         Activiteiten mede-organiseren die passen binnen de doelstelling van de commissie m.b.t. het enthousiasmeren en motiveren van hockeyers;

·         Het goed monitoren van de teams binnen jouw lijn door het volgen van de wedstrijdformulieren, bezoeken van wedstrijden en/of trainingen, organiseren van tafeltjesavonden voor coaches/managers;

·         Bijwonen van de vergaderingen van de lijncoördinatoren (ca 4 per jaar), coach- en managers-avonden (ca. 2 x per jaar)


Wat zijn de leuke kanten van deze functie?

 

·        Betrokkenheid bij de speelsters, trainers en coaches in de lijn en de coördinatoren van de andere lijnen;

·         Bijdragen aan het vergroten van het hockeyplezier van de speelsters door de organisatie rondom de teams goed te regelen;

·         Bijdragen aan het verenigingsgevoel en op die manier met elkaar aan een mooie club bouwen;

 

Wat vragen we van jou?

 

·         Je hebt een flexibele, positieve en oplossingsgerichte instelling;

·         Afhankelijk van de grootte van de lijn ca. 2 tot 3 uur per week gemiddeld. Tijdens de periode van teamindelingen en bij de opstart van het seizoen is de tijdsbesteding wat meer.

Bij interesse en/of voor meer informatie kun je contact opnemen met Jochem Legemaat via [email protected]


v
v
 
CLUBSHOP

3-9-2020
Dorsteti Teamwear in onze vernieuwde webshop
 
Voor wie hem nog niet gevonden heeft: onze vernieuwde Webshop staat klaar op onze site!

Als je naar www.dorsteti.nl gaat, vind je aan de linkerkant een blauwe balk met daarin WEBSHOP. Als je hier op klikt kom je in onze webshop.

We hebben het assortiment samen met onze sponsor Van den Berg aangepast met het laatste teamwear van Reece. We hebben gekozen voor de hard blauwe lijn met zwarte broeken. Op het teamwear wordt ons Dorstetilogo gedrukt in het wit. Dit geeft een mooie uitstraling en heeft een lange levensduur.

Vanaf dit seizoen zijn er ook shorts en rokjes verkrijgbaar met Dorstetilogo. Dit zijn de laatste modellen van Reece, voorzien van een logobatch in kleur. Deze zijn exclusief verkrijgbaar in de webshop en bij Van den Berg. 

Kijk snel in onze shop en zorg dat je klaar bent voor het seizoen! 
 
BESTUUR

2-9-2020
Update KNHB Coronamaatregelen: verschillen tussen clubs blijven in stand
 
Niet alle hockeyverenigingen hebben dezelfde Coronamaatregelen getroffen. De KNHB laat dit verschil in stand ivm regionale verschillen in besmettingen en lokale regels. Wel vraagt de KNHB aan alle verenigingen om duidelijk zichtbaar de Coronaprotocollen te publiceren op de website en vraagt aan alle leden om zich aan het protocol te houden van de vereniging waar je bent. Er zit veel verschil tussen toestaan van publiek/ ouders, openen kleedkamers en douches en openen bar. Het protocol van de HV Dorsteti zal binnenkort duidelijker zichtbaar op de website geplaatst worden. Ook zal er informatie voor bezoekende teams beschikbaar komen.

Graag drukken wij alle spelers, coaches, managers en ouders op het hart om voorafgaand aan een UIT-wedstrijd altijd de website van de betreffende club te raadplegen en zich aan de regels te houden. 

Dus check altijd van te voren de website van de club die je gaat bezoeken om te zien of je als toeschouwer welkom bent of niet, of dat er wellicht speciale maatregelen zijn getroffen (maximaal aantal begeleiders, mondkapjes, etc). Dit om teleurstelling aan de poort te voorkomen.

 

30-8-2020
Belangrijk: Uitbreiding verenigingstaken
 
Om alle taken binnen de vereniging gedaan te krijgen, gaan we vanaf dit seizoen meer taken toewijzen aan een team, de leden en/of hun ouders. Op die manier willen we de vrijwilligers meer ontlasten en het aantal taken van de commissies terugdringen. 

Gastvrouw/-heer
Een belangrijke aanpassing betreft de wedstrijdtafel. Vanaf deze week is de wedstrijdtafel onder gebracht in de nieuwe taak van gastvrouw/-heer. Naast de ontvangst van teams en scheidsrechters, is de gastvrouw/-heer ook corona-coördinator. Wanneer je de taak toegewezen krijgt, ontvang je in de mail een uitgebreide beschrijving van de taak.

Jouw taak is een teamtaak
Wanneer je een taak toegewezen krijgt, krijg je die taak namens je team of het team van je kind(eren). Het spreekt vanzelf dat we verwachten dat de taak uitgevoerd wordt. Kun je niet of ben je ziek, dan zorg je zelf voor vervanging binnen je team. Een taak kan niet aan de planning worden teruggegeven.

Planning van taken
Taken worden circa 2 weken van te voren aan je toegewezen. Je ontvangt daarover een mail en het staat in je app. Ook kun je op de Dorsteti website inloggen. Wij adviseren je om de app op je mobiele telefoon te installeren.

*het kan incidenteel voorkomen, zoals nu bij de start van het seizoen, dat we een kortere periode van te voren plannen. Daar kunnen we niets aan doen en is geen reden om de dienst te weigeren.




 
TECH. COMM.

20-8-2020
Nieuwe spelregels veldhockey vanaf 1 aug 2020
 
De KNHB heeft het vernieuwde spelreglement Veldhockey op hun site gepubliceerd. Per 1 augustus 2020 zijn een aantal spelregelwijzigingen doorgevoerd. Bekijk hieronder wat de wijzigingen vanaf dit seizoen precies zijn, zodat je goed voorbereid start aan het nieuwe seizoen!

Groene kaart voor teambegeleider
Sinds een aantal seizoenen geldt bij een groene kaart voor spelers een tijdstraf van 2 minuten. Vanaf komend seizoen geldt dit ook voor teambegeleiders. Als een teambegeleider een groene kaart ontvangt, mag hij of zij gedurende 2 minuten niet coachen en dient hij of zij de teambank te verlaten. Ook speelt het bestrafte team 2 minuten lang met 1 speler minder.

Uitbreiding duur rust voor standaardteams
Bij de invoering van de 4 kwarten is de rusttijd tussen kwart 2 en kwart 3 voor alle teams aangepast naar 5 minuten, tenzij er tijdens de rust moet worden gesproeid. De rust voor standaardteams (Dames 1 en Heren 1 uitkomend in de Bondscompetitie) duurt vanaf seizoen 2020-2021 10 minuten. Voor alle andere teams blijft de rust ongewijzigd.


Briefings
Voor de start van seizoen 2020-2021 stelt de KNHB nadere informatie in tekst en beeld beschikbaar, zodat iedereen zich optimaal kan voorbereiden op volgend seizoen. Deze briefings worden in de eerste helft van augustus op onze website geplaatst.

 
Hoofdsponsor









Sponsoren